ΚΑΛΑΜΠΑΚΙ ΔΡΑΜΑΣ

ΚΑΛΑΜΠΑΚΙ  ΔΡΑΜΑΣ
ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΛΑΜΠΑΚΙ ΔΡΑΜΑΣ

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

Ελληνων Φρονηση





Ο γιατρός Μενεκράτης, αφού κατάφερε να γιατρέψει ασθενείς που ήταν σε απελπιστική κατάσταση, κάποιος/οι τον αποκάλεσαν ¨Δία¨ και αυτός υιοθέτησε την προσωνυμία αυτή και τόλμησε να στείλει γράμμα στον Αγησίλαο αρχίζοντας το γράμμα ως εξής: ¨Ο Μενεκράτης Δίας, στον Αγησίλαο Βασιλιά των Λακεδαιμόνιων εύχεται χαρά¨ Ο Αγησίλαος χωρίς να διαβάσει παρακάτω απάντησε: ¨Ο Βασιλιάς Αγησίλαος στον γιατρό Μενεκράτη εύχεται υγεία...¨ 

Πλούταρχος (Αποφθέγματα Λακωνικά 213 Α)



Τα άσπρα μαλλιά δεν κάνουν την φρόνηση

Μένανδρος (Ανθ. Στοβ. ΝΒ, 10)





Eίναι καλύτερα να σκέπτεσαι πριν παρά να μετανιώνεις μετά

Δημόκριτος (Αποσπ. 67 Deils)



Ο φρόνιμος άνθρωπος δεν πρέπει να μετανοεί, αλλά να προνοεί

Επίχαρμος (αποσπ. 41 Diels)



Η ζωή που συνδυάζει την χαρά με την φρόνηση είναι η ανώτερη

Πλάτων (Φίληβος 27 D)



Όταν σκέπτεσαι, να έχεις τα περασμένα σαν παράδειγμα για τα μέλλοντα

Ισοκράτης (Προς Δημόνικο, 34)



Το χειρότερο από τα περασμένα, μπορεί να γίνει ωφελιμότερο για τα μέλλοντα

Δημοσθένης (Κατά φιλίππου, Γ, 5)



Κάτι που πρόκειται να πεις να το εξετάζεις προηγουμένως, γιατί σε πολλούς η γλώσσα τρέχει πριν από την σκέψη

Ισοκράτης (Προς Δημόνικο 41)



Όσες από τις επιθυμίες μας όταν εκπληρώνονται μας κάνουν καλό (στην ψυχή) να τις ικανοποιούμε, όσες κάνουν κακό να τις αποφεύγουμε

Πλάτων (Γοργίας, 503 D)



Οι άνθρωποι προσεύχονται στους θεούς και ζητούν υγεία, ενώ ξεχνούν ότι αυτήν την δυνατότητα περνάει και από το χέρι τους. Από έλλειψη εγκράτειας , κάνουν τα αντίθετα από αυτά που πρέπει, προδίδουν μόνοι τους την υγεία τους.

Δημόκριτος (Ανθ. Στοβ. ΙΗ, 31)



Τα αίτια των συμφορών αλλού πρέπει να τα αναζητάμε και όχι στον Θεό

Πλάτων (Πολιτεία, 379 C)



Οι άνθρωποι έχουν συμφορές, τις οποίες οι ίδιοι τις δημιουργούν στους εαυτούς τους

Πυθαγόρας (Χρυσά Έπη, 54)



Η διαρκής και επίμονη ενασχόληση με την αρετή και η τακτοποίηση του βίου με σύνεση, προσφέρει πάντοτε τις πιο αληθινές και σταθερές απολαύσεις

Ισοκράτης (Προς Δημόνικο, 46)



Η επιδίωξη κάθε είδους ευχαρίστησης και με κάθε τρόπο γενικά, είναι ανόητο. Αλλά και η αποφυγή από κάθε είδους ευχαρίστησης με κάθε τρόπο είναι αφύσικο

Πλούταρχος (Ηθικά, 158 Ε)



Εγκρατής στις απολαύσεις δεν είναι αυτός που απέχει, αλλά αυτός που ενώ τις γεύεται δεν παρεκτρέπεται

Αρίστιππος (Ανθ. Στοβ. ΙΖ, 18)



Η ψυχαγωγία, όταν συνοδεύεται από την άσκηση του ορθού(καλού), είναι το καλύτερο, όταν .Όμως δεν συνοδεύεται από αυτό είναι το χειρότερο

Ισοκράτης (Προς Δημόνικο, 16-17)



Μην κρίνεις ποτέ από τα λόγια τον Σοφό ή τον χρηστό άνθρωπο, τον τρόπο που ζει να εξετάζεις.

Φιλήμονας (Αβεβ. Αποσπ. 40c, Meineke)



Είναι το ίδιο επικίνδυνο να δώσεις μαχαίρι σε τρελό και δύναμη στον κακό

Ιάμβλιχος (Ανθ. Στοβ. Β, 40)



Η λογική είναι το μοναδικό φάρμακο στην λύπη

Μένανδρος (Γν. μον. 315)



Τους ανόητους τους απαλλάσσει από την λύπη ο χρόνος, τους μυαλωμένους η λογική

Επίκουρος (Παρθ. Του Κατζ.)



Κανέναν μην κακολογήσεις για την δυστυχία του, γιατί της τύχης τα γυρίσματα είναι κοινά για όλους και το μέλλον αόρατο

Ισοκράτης (Προς Δημόνικο, 29 )



Δεν μπορείς να ξέρεις καλά, προτού πεθάνει κάποιος αν η ζωή του ήταν όσια ή κακή

Σοφοκλής (Τραχίνιαι, 2-3)



Δεν αξίζει από την εξωτερική εμφάνιση ούτε να συμπαθούμε ούτε να αντιπαθούμε κανέναν, αλλά από τα έργα του.

Λυσίας (Υπερ Μαντιθέου, 19)




Ένας άνθρωπος κάνει κακό στον εαυτό του όταν κάνει κακό στον άλλον

Αριστοτέλης (Ρητ. Τέχνη, 1409 b, 28)





www.knossopolis.com